Humanistens guide til det private erhvervsliv
Humanister ved ikke nødvendigvis, hvordan det private erhvervsliv er skruet sammen. For det har de ikke lært på deres studie. "Humanistens guide til det private erhvervsliv" rækker en hjælpende hånd til kandidater fra eskimologi, filosofi, litteraturvidenskab og de andre humanistiske fag, så de bliver klædt på til at begå sig i det private erhvervsliv.
Bogen giver humanisten et spark bagi, men også et skub fremad: For det, humanister kan, har erhvervslivet faktisk brug for, men i den rette form og de rette doser. Under overskrifter som ”Du skal ikke præstere det ypperste – du skal præstere det, som der er kunder til” og ”Før skulle du finde problemer, nu skal du finde løsninger” leverer han vigtig viden til dem, der aldrig før har bevæget sig i en privat virksomhed. Nørmark skærer desuden tværs igennem nogle af de selvopfattelser, som humanister måske bøvler med før deres første job i det private.
Og når Nørmark samtidig piller det private erhvervslivs værste buzzwords fra hinanden og får forklaret alt fra uforståelige jobannoncer over organisationsformer og til chefer med uigennemskuelige motiver, er der virkelig hjælp at hente for humanisten. Bogen forklarer de vigtigste begreber, som man må se at få afkodet og lært for ikke at falde helt igennem … og har selvfølgelig en ordliste. Humanisten kan også læse om, hvordan ens chef sagtens kan føles dummere end en selv, hvorfor man skal levere løsninger i punktopstillinger, og hvorfor man altid skal vide, hvad ens nærmeste leder skal levere til sin chef.
Alt sammen holdt ud i strakt arm og beskrevet med sarkasme og omsorg.
- Antal sider243
- ISBN9788702203844
- Udgave1
- Udgivelsesdato23.08.2016