Det blæksorte hjerte
Da en skræmt og forvirret kvinde en dag dukker op på detektivbureauet i Denmark Street og påstår, at hun bliver forfulgt og lagt for had på nettet af en ondskabsfuld, anonym person, der kalder sig Anomi, må Robin i første omgang afvise at tage sagen.
Det viser sig, at kvinden er medskaber af den verdensberømte kulttegneserie Det blæksorte hjerte, og få dage senere læser Robin den chokerende nyhed om, at kvinden er blevet knivdræbt, og at hendes lig er blevet fundet på den selvsamme kirkegård, hvor Det blæksorte hjerte udspiller sig.
Robin og Strike kommer på sagen, og snart må de navigere i et uigennemtrængeligt net af online-identiteter, benhårde økonomiske interesser og ubønhørlige familiefejder. Den indviklede sag strækker deres evner til det yderste og begynder pludselig også at true dem på hidtil ukendte og frygtindgydende måder.
Det blæksorte hjerte af Robert Galbraith er det sjette bind i serien om Strike og Robin.
Robert Galbraith er pseudonym for J.K. Rowling.
Bogen er oversat af Agnete Dorph Stjernfelt.
- Antal sider1080
- Højde235 mm
- Bredde169 mm
- Dybde50 mm
- Vægt1128 g
- FormatIndbundet
- ISBN9788702372823
- Udgave1
- Udgivelsesdato15.09.2022
- OversætterAgnete Dorph Stjernfelt
- GenreSkønlitteratur
Køb eksempelvis bogen hos:
Q&A med J.K. Rowling
Bøger i samme serie
Det mener anmelderne
Berlingske
»Det blæksorte hjerte« er for så vidt mere end blot en inciterende, fængslende spændingsroman med mordgåder og mesterdetektiver. Den er også et feministisk manifest pakket ind i krimiens populærkulturelle konstruktion, og så er den trods det fiktive univers et næsten én-til-én faktuelt dokument om digital slutshaming og groteske shitstorme mod kvinder. Man keder sig ikke undervejs, men der er nok nogle læsere, der vil få pulsen op af andet end stigende krimiklimaks og bloddryppende drama.
Jyllands-Posten
Lidt ligesom det var tilfældet i Harry Potter-serien, får vi også med hver bog tilbageblik, der fanger stadig flere detaljer fra fortiden ind. Men holder man kadencen og pløjer sig igennem de mange sider, kommer man ud på den anden side endnu en gang med stor beundring for en born storyteller og ikke så lidt klogere på den digitaliserede borgerlige offentligheds nye måder at kommunikere på.